Dag 2 – Alle planer ændres!!

Efter en god nats søvn, eller så god den nu kunne blive oven på gårdsdagens strabadser, så stod dagen på “oprydning” og planlægning. Således vi kunne får styr på vores rejseplaner og komme tilbage på sporet.

Status inden vi stod op var, at vi havde fået et nyt fly der ville lande i Nashville klokken 16.40. Dette betød hele dagens program ville aflyst og vi skulle køre direkte fra Nashville til vores overnatningssted. Det lyder måske simpelt, men der gav en del arbejde om formiddagen.

Jeg modtog mandag morgen en mail fra American Airline om de havde ombooket os til en anden afgang end aftalt dagen før (en meget dårlig afgang). Derfor ringede jeg til America Airline for at sikre mig alt var som det skulle være. Efter en time i telefonen, var rejsen bekræftet. Men da vi var ombooket til Delta Airlines, så skulle vi regne med lidt bøvl med bagagen (vi skulle betale for den og efterfølgende får refunderet beløbet). Så alt godt så langt.

Så skulle vi have styr på bilen. FDM-Travel havde skrevet vi kunne ændre bilen (til afhentning mandag) men det ville koste en gebyr på 1.500 kroner (ret vild pris), men vi ville ikke miste “leje penge” fra den tidligere aftale. Da vi nu havde styr på flyet og vi havde brug for bilen, overførte jeg de 1.500 kroner, så vi kunne få en bil. Så var alt klart med bilen.

Winnie kontaktede de to aktiviter som var planlagt og betalt (samlet 150 USD) og spurgte om de kunne refundere pengene (hvilket vi ikke forventede da det modsatte stod vil bestilling). Her var servicen i top og alt blev refunderet. Vi fik også hotellet til at refundere vores overnatning i Nashville.

Så nu var alt sådan set klaret og vi havde “kun” mistet en dag + 1.500 kroner på bilen + 180 USD på transport til og fra lufthaven. Men vi var tilbage på sporet.

Herefter gik jeg ned til receptionen på hotellet for at få printet min nye voucher til leje bilen. Mens jeg stod og ventede på printet fik jeg en besked på min telefon. Vores nye fly var også aflyst 🙁

Det var simplethen så langt ude, det var sku lidt svært at håndtere. Men vi drøftede det hurtigt og bestemte os for at køre ud til lufthavnen for at få styr på billetterne. Vi drøftede også at et alternativ kunne være at flyve til Atlanta og starte turen der (planen var at være i Atlanta allerede tirsdag).

Da vi kom til lufthavnen var der en meget lang og langsom kø. Men det lykkedes mig at få et “hurtigt” nummer til American Airlines. Her fik jeg den helt nedslående besked. Der var ingen fly til Nashville i dag og heler ingen til Atlanta. Hold nu op det var frustrerende, er var simpelthen ingen hjælp at hente.

Vi tog en hurtig beslutning om at droppe American Airlines og starte vores roadtrip i New York. Jeg fik ringet til FDM-Travel som var super søde og forstående. De fik ændret billeje igen (denne gang uden gebyr), dog blev bilen noget mindre (men fin) og vi skal også betale 400 USD (inkl skat) i envejsgebyr. Så igen en betydelig ekstra udgift.

Men det var en fantastisk fornemmelse at få kontrollen tilbage og ikke være afhængig af flyselskaberne.

Herefter hentede vi bilen og kørte mod Baltimore. Her fik vi booket en hotelværelse og havde håbe på at se lidt af byen. Desværre regner det kraftigt, så det lykkedes ikke. Til gengæld har vi fået kigget lidt på den nye rute. Den er ikke helt fastlagt endnu, men i morgen køre vi mod Blue Ridge Parkway.

Nu har jeg lige afbestilt alle vores hoteller (undtagen den sidste i Nashville) og så bestiller vi fra nu af løbende under ferien 🙂

Det er sku en lidt vild start på ferien. Vi håber vi fra nu af kan få overtaget og nyde turen 🙂